Salgsvilkår

Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Belloshop.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre Salgsvilkår og det inngås en bindende avtale mellom Boutique-Bello AS og deg som kunde. Merk at salgsvilkår kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Belloshop.no.

Partene

Selger:

Firmaopplysninger
Firmanavn: Boutique-Bello AS
Organisasjonsnummer: 875 79 2202 MVA
Postadresse: Søndregate 22, 7010 Trondheim
Telefon: 73 52 50 78 (Mandag - fredag: 10:00 - 18:00)
Epost: maria@belloshop.no

Kjøper:

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

 

Kjøpsbetingelser 

  • Vi tar følgende forbehold: Varen kan være utsolgt, farger i bilder kan avvike noe fra virkeligheten, skrivefeil, avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk. 
  • Samtlige priser i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkl.mva.
  • Leveringstiden er normalt 1-5 dager.
  • Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

  • Varen kan hentes i butikken i Søndregate 22, 7010, Trondheim ved å velge "hente i butikk ved utsjekk".

  • Vedlagt alle bestillinger følger angrerett skjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må ikke taes av, og varen sendes i retur i sin originale emballasje. Reklamasjon gis ved feil eller mangler på varen(e).

 

Betaling

  • Hos oss kan du velge mellom fire betalingsmetoder. Alle fire er sikre og trygge alternativer.
  • Kortbetaling - benytter man kredittkort eller debetkort kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Kortbetalinger håndteres av Stripe.
  • Vipps - benytter man Vipps kan selgeren reservere kjøpesummen ved bestilling. Kjøper blir belastet samme dag som varen sendes.
  • Klarna faktura med 14 dagers betalingsfrist - Når vi sender din ordre får du en faktura levert til din e-post. Fakturen har en betalingstid på 14 dager og det tilkommer ingen fakturaavgift. Les mer om Klarna faktura her.
  • Klarna delbetaling - Med Klarna delbetaling er det to måter å delbetale på. Fast delbetaling, der du bestemmer hvor lenge du vil betale ned. Og fleksibel betaling, der du hver måned selv bestemmer hvor mye du skal betale. Les mer om Klarna delbetaling her.

Frakt og retur

  • Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg.
  • Vedlagt alle bestillinger følger returskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje.
  • Ved retur fyller du ut angrerett skjema som var vedlagt din bestilling, og returnerer sammen med varen(e). Ferdig utfylt returlapp følger med alle bestillinger. Om dette skulle mangle - send epost til maria@belloshop.no om dette.
  • Returlapp festes godt synlig utenpå returpakken. Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. Merk at pakken ikke kan sendes med Postnord eller andre transporterer eller legges i postkasse.
  • Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din, trekkes du kun 89,- i portokostnad ved retur. Du blir ikke belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen du ønsker på lager. Du får en bekreftelse på epost så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.
  • Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr.
  • NB! Dersom du velger en annen forsendelsemetode og/eller ikke bruker vedlagte returlapp, må du selv dekke hele returkostnaden.
  • Dersom det følger gave med på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.
  • Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.

 

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig. 

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

Informasjonsbehandling

Hvis du plasserer en ordre hos oss, må vi ha personlig informasjon fra deg, slik som ditt navn, epost, telefonnummer og adresse, slik at vi kan prosessere og fullføre din ordre. Vi vil bruker dine oppgitte detaljer til å produsere og levere din ordre. Vår nettbutikk er hostet av Shopify - en av verdens største nettbutikkløsninger, og gir deg som kunde en trygg kanal for netthandel. Vi aksepterer kredittkortene VISA og MasterCard. 
Når du plasserer en ordre hos oss, bruker vi Secure Socket Layer (SSL)-kryptering, som krypterer all informasjon du skriver inn før den sendes til oss. Kredittkortinformasjonen du oppgir blir kun sendt til vår kredittkortformidler (Stripe). Etter endt transaksjon vil dine kredittkortdata ikke bli lagret. Vår side bruker cookies (veldig små filer som sendes fra oss til din datamaskins nettleser eller enheten du bruker for å besøke vår side), som vi har tilgang til når du besøker vår side i fremtiden.